? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Khamis, 31 Disember 2009

my new freind

assalamualaikum
alhamdulillah kita tlh masuk thn baru 2010 dan 1431 hijrah
hari ni rmi betul yg wish aq slmt thn baru
tima kasih utk semua ucaopan anda semua
skrng ni aq pn x tau laa nk wat apa
memandangkan dh lama x update blog ni so aq update laa sikit
ada laa sorang sahabat aq ni,
dia srh aq ckp pasal dia kt blog aq.......
katanya nnti rmi gile yg komen.
aq pn layan je laaa
aq x tau nk ckp apa ttng dia sbb aq pn baru kenal{tp gaya mcm dh lama kenal}
x kisah laa utk dia nye pasal aq tulis laa
nama dia f_____a korang cari laa sendiri x nak gi tau
dia ni perasan penyiasat muda
bdk sekolah ____ fatimah, {isi sendiri yg aq kosong kn tuu}
dia ni mmg kecoh sikit
kekadang pening kepala aq dibuatnye
skrng sibuk nk baca apa yg aq nk tulis ni
SABAR leee
adoyai
owh satu lg
dia tinggal kt johor
nmbr dia aq x de tp klu korang nk kenal dia
aq blh jd org tgh
hahahahahaha
x yah laa kenal dgn dia baik kenal dgn aq ni
huhuhuhuhu {promote diri lak aq ni}
satu lg, dia ni dak silat cekak hanafi,
so beware dgn dia
aq jee yg lg power d dia
aq ada tali pinggng jugak
tali pinggang PENGAKAP
hahahahahhaha
dah la aq x tau nk tls apa lg
dah xde idea laaa
ok laa sekali lg sapa yg nk kenal dgn dia blh menerusi aq
hihhihihhihihi
buat si dia {f______a}
ini utk ko special edition tau
ada sedikit ilmu utk dikongsi

Tidak ada kecantikan bagi seorang wanita, tiada pula keindahan, harga diri dan kedudukan kecuali beriman kepada Allah swt. Apabila dirinya tegak di atas jalan ini, maka dia lah wanita yang mendapat petunjuk, diterima amalnya dan menjadi wanita pilihan disisi RabbNya.

Namun, jika dia melepaskan jalan kebenaran tersebut,kafir terhadap Tuhannya, mengingkari agamanya dan melepaskan tuntutanNya, maka dia lah cermin kepada wanita yang murahan, hina dan terbuang.

Wahai wanita muslimah yang jujur, wahai wanita mu'minah yang selalu kembali kepada Allah.

Jadikanlah dirimu itu seperti sepohon kurma. Jauh dari keburukan, menjulang tinggi menghindar dari sifat mengangau. Dilempar dengan batu dia menjatuhkan buahnya, tetap hijau pada musim panas mahupun dingin dan memberikan manfaat kepada sekalian manusia.

Jadilah engkau orang yang menjauhi perkara-perkara yang rendah, keperibadianmu terjaga dari segala pola hidup yang menipu rasa malu. Ucapanmu adalah zikir, pandanganmu melahirkan ibrah, diammu adalah berfikir.

Saat itulah engkau mendapatkan ketenangan dan akan diterima oleh penduduk bumi. Tercurah segala pujian yang baik-baik, doa yang jujur dari semua makhluk, dan Allah swt akan menjauhkanmu dari awan kesempitan, bayang-bayang ketakutan, dan gumpalan kekeruhan.

Tidurlah berbantalkan curahan doa orang-orang mu'min, lalu bangunlah untuk meraih pujian yang ditujukan kepadamu. Saat itulah engkau mula menyedari bahawa kebahagiaan bukan terdapat pada simpanan harta, kad kredit dan kereta, rumah yang bagaikan istana, mahupun pada kasih nya seorang manusia, namun pada ketaatan terhadap Zat Yang Maha Terpuji. Kedamaian hidup bukan pada hiasan keduniaan, bukan pula mengabdi kepada hamba, namun kepada kepatuhan terhadap Zat Yang Maha Mulia

Pesanku, jadilah seorang wanita yang bermaruah, yang punya kedudukan tinggi di sisi Tuhannya. Di mana namanya sentiasa disebut-sebut dalam kalangan para malaikat, dan yang berjaya memperoleh cinta yang Teragung, iaitu cintanya Ya Rabb lantas menjadi wanita yang paling bahagia di dunia.

renung-renungkan dan selamat beramal
hihihihihihihi

Selasa, 8 Disember 2009

senaman tulang

JANGANLAH malas, bangun dan bersenam! Perkara pertama yang terlintas di fikiran anda bila menyentuh tentang tulang pastinya kalsium. Tetapi untuk mencapai tulang yang sihat anda tidak boleh sekadar mengambil nutrien yang cukup. Melakukan senaman yang betul juga penting untuk menguatkan tulang!
Sebenarnya, selain kuat, tulang juga fleksibel. Inilah sebabnya ahli gimnastik boleh melentur badan hingga ke bentuk yang tampak mustahil tanpa mematahkan tulang mereka! Tulang adalah tisu hidup, jadi ia terus bertindak kepada tekanan dari aktiviti yang dikenakan ke atasnya.

Tulang kita terdiri daripada kombinasi kolagen dan kristal mineral yang terbina daripada kalsium dan fosfat. Matriks kolagen inilah yang membenarkan tulang berkembang dan mengecut tanpa patah. Dalam kata lain, tulang anda akan bertindak balas dan menjadi lebih kuat untuk menahan tekanan yang dikenakan ke atasnya. Jika anda tidak aktif secara fizikal, tulang anda menjadi lebih lemah dan rapuh, mendedahkannya kepada risiko patah.

Senaman berimpak tinggi dan menahan berat adalah paling efektif dalam membina tulang yang kuat. Senaman bertujuan membina tulang anda, bukan mematahkannya. Aktiviti seperti berlari, melompat, mendaki, menari dan bermain permainan seperti tenis dan badminton menghasilkan impak yang sama seperti senaman menahan berat.

Senaman menahan berat impak rendah seperti berjalan dan aerobik impak rendah pula lebih sesuai bagi yang mereka yang mahu membina tulang kuat tetapi tidak boleh melakukan senaman impak tinggi. Anda juga boleh melakukan latihan ketahanan dan senaman yang menguatkan seperti angkat berat atau tekan tubi. Namun, anda perlu berjaga-jaga dan dapatkan nasihat doktor atau jurulatih peribadi terlebih dahulu untuk mengelakkan kecederaan.

conclusion:
Oleh itu kita perlulah sentiasa bersenam untuk menguatkan tulang kita disamping dapat menjaga kesihatan.Janganlah asyik nak tidur jeee dan tak membuat aktiviti yang berat.bersenam mengikut keupayaan anda.

Isnin, 7 Disember 2009

untuk sahabat

Ke hadapan sahabatku yang kukasihi,

Semoga dirimu sentiasa di bawah lindungan rahmatNya serta dikurniakan tubuh badan yang sihat bagi menunaikan tanggungjawabmu sebagai seorang khalifah di muka bumi ini. Ketika nukilan ini kutulis mungkin kau sedang ditemani oleh sahabatmu yang mampu menceriakan dirimu lebih dariku. Walau bersama siapapun dirimu ketika ini, walau siapa jua di sisimu, diriku tetap mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan dirimu..

Sahabatku,
Sepanjang cuti yang lalu, banyak yang telah kufikirkan. Tentang kata-katamu mengenai diriku. Tentang teguran darimu yang membuat diriku tersedar dari lamunanku. Terima kasih wahai sahabatku. Dengan kata-kata dan teguran darimu, aku muhasabah kembali tentang apa yang telah aku lakukan sepanjang kita bersahabat. Adakalanya perlakuan dan tutur kataku melukai hatimu. Tapi kau masih tersenyum ketika berbicara denganku. Ku akui kelemahan diri yang sukar sekali mengawal bicaraku. Telah banyak kali kuingatkan diri ini agar mengawal setiap tutur bicaraku namun diriku kecundang jua.

Sahabatku,
Kadang-kadang banyak perkara yang ingin kukongsi bersama dirimu. Bila kusedar tentang siapa diriku pada pandangan matamu, cepat-cepat aku padamkan keinginan hatiku itu. Aku mengerti bahawa aku bukanlah sesiapa pada dirimu. Tapi bagiku dirimu amat bererti buat diriku. Sejak aku mengenali dirimu, banyak perkara yang tak pernah aku bayangkan menjadi sebahagian dari kisah hidupku telahpun kutempuhi. Ianya amat beerti bagi diriku yang masih mencari tentang erti kehidupan yang sebenar.

Sahabatku,
Aku tertanya ke mana hilangnya kemesraan hubungan kita. Kenapa kau mendiamkan diri dan tidak menjawab semua panggilanku? Jika benar diriku ada berbuat salah dan melukai hatimu, maafkanlah diri ini kerana aku jua manusia biasa yang tidak dapat lari daripada melakukan kesilapan dan kesalahan. Khabarkan pada diriku tentang apa yang telah aku lakukan yang membuatkan dirimu menjauhkan diri dariku. Jika dirimu enggan memaafkanku, apalah dayaku kerana hanya kau yang berhak untuk memberikan kemaafan padaku. Sahabatku yang lain pernah berkata 'Orang yang memaafkan kesalahan orang lain punyai jiwa yang besar'. Mahukah kau menjadi seperti mereka?

Sahabatku,
Aku tidak mampu lagi untuk menyusun madah kerana setiap kali diriku mencoret nukilan buatmu aku dapat rasakan yang kau semakin jauh dariku. Ambillah sebanyak mana waktu yang kau mahukan. Akanku didik diri ini agar sabar dalam menanti sebuah kemaafan darimu. Jika itu harga sebuah kemaafan yang perlu kubayar akan kusabar dalam penantian ini.

Sekian dariku.

conclusion: hargailah sahabat anda dan jika ada melakukan kesilapan segeralah meminta maaf kerana kita perlu menjaga hubungan antara manusia.
Ingatlah the best ship is freindship.
Jagalah persahabatan.

Nasi Lemak

No visitors will leave Malaysia without tasting our very own Nasi Lemak. Hot cooked rice with pandan aroma steamed with coconut cream
goes heavenly well with sizzling spicy sauce or 'sambal'. Generous sprinklings of roasted peanuts and salty dried anchovies with a hard boiled egg perfect this dish. A platter of everything good all wrapped up in banana leaves to further enhance its unique taste. Nasi Lemak is truly a national heritage of Malaysia.

conclusion: jangan lupa mkn nasi lemak

Selasa, 1 Disember 2009

aq dapat buat blog

akhirnye aq dapat jugak membuat blog ni
walaupun tak seberapa tapi diharap dapat diperbaharui lagi.
aku sendiri tak tau hendak berkongsi tentang apa dalam blog ni
tapi mungkin aku akan sedikit sebanyak meletak sedikit ilmu dalam blog ini.